Sınıf rutinleri, ortak dil ve aidiyet duygusu oluşturmak amacı ile şube rehber öğretmenlerimiz çeşitli çalışmalar yapmıştır.
Bu çalışmalar sonucunda okulumuzda aşağıdaki sınıf rutinleri oluşturulmuştur.
· Haftanın En Temiz Sınıfı Seçimi
· Hep Birlikte Kitap Okuma (Okursuz Kütüphane Kalmasın Projesi)
· Değerler Eğitimine Yönelik Etkinlikler
· Mesleki Yarışmalar
· Sınıf Kermes ve İkram Etkinlikleri
· İftar Organizasyonları
· Tarihi ve Kültürel Geziler
· Proje Bazlı Çalışmalar
· Spor Turnuvaları ve Yarışmalar
· Sorumluluk Projeleri
Etkinliklerle sınıflarda ortak dil ve aidiyet duygusu oluşturma amaçlanmaktadır.
SINIF RUTİNLERİ
Sınıf Rutinleri, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerinin sorumluluğunu almalarını destekleyen bir dizi uygulamadan oluşuyor. Bu uygulamalar sonucunda, öğretmen sürekli aynı soruları yanıtlamak ve yönerge vermek zorunda kalmıyor; yönergeler derslerin rutin işleyişinin parçası haline geliyor.
Bu konuda şube rehber öğretmenlerine büyük iş düşüyor. İlk olarak; haftalık sınıf rehberlik etkinliklerini yaparak hem öğrencilerini yakından tanıyıp hem de öğrencileri birbirlerine tanıtıp sıcak bir sınıf iklimi oluşmasını sağlayabilirler.
Böylelikle öğrenciler sorumluluk sahibi olmakta, sınıflarını koruyup kollamakta, aidiyet duyguları da gelişmektedir.
Bu konu için yapılması gereken ikinci çalışma ise sınıf kurallarının tüm sınıfla birlikte sene başında oluşturulmasıdır. Sınıfta da yazılı şekilde görünür bir yere asılmalıdır. Kuralların herkes için geçerli olduğu, önceden belirlenen kurallara uyulmak zorunluluğu olduğu bilinmelidir.
Bu kuralların öğrenciler üzerinde zamanla alışkanlıklara dönüşerek kazanımlar sağlayacağı, öğrencinin öğrenme sorumluluğunun kendisinin üstlenmesi gerektiği ve kendi özdenetimlerini yapmasının çok önemli olduğu onlara şeffaf bir şekilde anlatılmalıdır.
SINIFLARDA ORTAK DİL VE AİDİYET DUYGUSU OLUŞTURMA
Unutmamalıyız ki eğitim-öğretim ortamında öğrencilerin, sosyal kaygı hissettikleri takdirde akademik riskler almadıkları ve akademik başarılarında düşüş olduğu bir gerçektir.
Bu sebeple sınıflarda aidiyet duygusu oluşturmaya önem verilmelidir. ''Uyum sağlamak'' değil, aidiyet duygusudur önemli olan. Her öğrencinin bireyselliği ve eşsizliği çok değerlidir. Sınıfa ait olmak; tüm öğrencilerin kendini kabul edilmiş, rahat ve okul ailesinin bir parçası olarak hissetmesi demektir.
Her öğrencinin sınıfa ait olduğunu hissetmesini sağlamak için uygulanabilecek 5 yöntem:
1. Her öğrenciye odaklanın.
Öğrencilerinizin birbirlerini sizin onları gördüğünüz gibi görmelerine yardım edin, böylece herkes diğerlerinin en harika yönlerini keşfedebilir.
2. Öğrencilerin kimliklerini oluşturmalarına yardım edin.
3. Bir sandalyeyi her zaman boş bırakın.
Her okul yılının ortasında en az bir yeni öğrenci aramıza katılıyor. Geldiklerinde boş bir sandalye görmek, sınıfımızın yıl boyu onları beklediğine işaret ediyor ve aynı zamanda diğer öğrencilere de sınıfımızın büyüyebileceğini ve değişebileceğini hatırlatıyor.
4. Her öğrencinin "seçilmiş" hissetmesini sağlayın.
5. Gün içinde sosyal ve duygusal etkinliklerde bulunun.
Öğrencilerimizin kendilerini sınıfa ait hissetmeleri konusunda asla risk alamayız. Henüz herkesi hoşgörüyle kabul etmeyen bir dünyada yaşıyoruz ve okullar hem var olan ayrımları pekiştirme hem de öğrencilerin ikinci evleri gibi hissedecekleri güvenli bir topluluk oluşturma gücünü elinde tutuyor. Eğitimciler olarak, öğrencilerimizle birlikte dünyayı gerçekten de değiştirebiliriz.
Yapılan bu çalışmadan ötürü Öğretmenlerimize teşekkürlerimizi sunarız.